Varovanje

Pametni sef – inovativna rešitev za gotovinsko logistiko

Spoznajte pametne sefe – inovativne rešitve za gotovinsko logistiko po meri strank.  

 

Gotovinska logistika preko pametnih sefov omogoča visoko stopnjo prilagodljivosti različnim skupinam strank v številnih panogah, kot so bencinski servisi, banke, pošte, nakupovalna središča. Preverite, kako delujejo pametni sefi in kakšne vse so njihove prednosti. 

Aktiva varovanje že od leta 2017 ponuja celovite storitve prevzema, varovanja in obdelave gotovine z uporabo “pametnega sefa”. Naša rešitev zagotavlja visoko raven varnosti in učinkovitosti pri upravljanju gotovine, od trenutka, ko je položena, do končnega knjiženja na bančni račun naročnika.

Kaj je pametni sef?

Pametni sef je napredna naprava, ki omogoča varno shranjevanje in obdelavo gotovine ter je sestavljena iz štirih ključnih elementov: števnega elementa bankovcev in kovancev, varnostno certificiranega trezorskega dela, strojne opreme in programske opreme. Števni element omogoča zaznavanje ponaredkov in zagotavlja hitro štetje gotovine, medtem ko uporabniški vmesnik omogoča identifikacijo oseb in beleženje transakcij.

Prednosti uporabe pametnega sefa

Pametni sef prinaša številne prednosti za poslovanje:

 

  • Zmanjšanje stroškov poslovanja z gotovino, saj se zmanjšajo stroški povezani z obdelavo in prevozom gotovine.
  • Prihranek časa, ker zaposleni porabijo manj časa za obdelavo gotovine in se lahko osredotočijo na druge naloge.
  • Manjša možnost človeških napak, ker pametni sef izključuje možnost napak pri štetju in beleženju gotovine.
  • Manjša stopnja tveganja za izgubo gotovine, ker je gotovina je na računu naročnika še isti delovni dan, kar zmanjšuje tveganje za izgubo.

Kako deluje pametni sef?

Osnovni elementi/dejavniki te celovite rešitve so tehnična sredstva, programske rešitve in posodobljeni postopki v delovnih procesih naročnika, izvajalca in poslovnih bank. Ključne prednosti takšnega upravljanja gotovine pa so višja varnost ter bistveno hitrejša in učinkovitejša pot gotovine od prodajnega mesta naročnika do poslovnega računa naročnika.

Bistvena tehnična elementa sta t. i. »pametni sef« in splet programskih in komunikacijskih rešitev. 

Pametni sef deluje v povezavi s spletnimi programskimi in komunikacijskimi rešitvami, ki omogočajo celovito spremljanje vseh aktivnosti od lokacije pologa do knjiženja na bančnem računu naročnika. Vse komunikacije so varne in skladne z bančnimi standardi, kar omogoča optimizacijo števila odvodov gotovine glede na njeno količino in vrednost.

»Pametni sef« je sef, zasnovan s
številnimi funkcijami in zmogljivostmi, odvisno od proizvajalca. V osnovi pa ga sestavljajo štirje elementi in sicer: števni element bankovcev in kovancev, varnostno certificiran trezorski del (vključno s kasetami ali vrečkami), strojna oprema (krmilnik) in programska oprema (uporabniški vmesnik).

Ključna elementa »pametnega sefa« sta števni element bankovcev in uporabniški vmesnik.

Prvi omogoča polaganje denarja v sef (možnost enega ali dveh na eno napravo) ter npr. prepoznavo ponaredkov in je certificiran/odobren s strani Evropske centralne banke (ECB).

Drugi, skladen z vsemi bančnimi standardi, omogoča identifikacijo osebe, ki polaga gotovino v sef (zaposleni pri naročniku) in osebe, ki sef prazni (prevoznik gotovine pri družbi Aktiva varovanje d.d.). Ob tem poskrbi še za beleženje vseh transakcij, štetje gotovine po apoenski strukturi, izdajo potrdil o pologih in praznjenjih ter on-line spremljanje sistemskih podatkov, zapolnjenosti trezorskega dela itd. Na ta način naročnik v vsakem trenutku pozna stanje gotovine na lokaciji po apoenski strukturi; prevoznik (varnostna služba) pa si na osnovi teh podatkov učinkoviteje planira odvode gotovine. S tem je naročnik razbremenjen skrbi za štetje, pakiranje in organiziranje prevzema in odvoda gotovine.

Splet programskih in komunikacijskih rešitev pomeni medsebojno smiselno povezane aplikacije in komunikacije, ki omogočajo celovito spremljanje vseh aktivnosti od lokacije pologa v »pametni sef«, pa vse do knjiženja na bančni račun naročnika. Vse komunikacije so varne; programske rešitve pa skladne z vsemi bančnimi standardi. V ta splet sodijo tudi vsa strojna, komunikacijska in programska oprema, ki omogoča spremljanje gotovine na poti, dodatno pa se kompleksnost in celovitost programskih in komunikacijskih rešitev znotraj storitve poveča še z morebitnimi vmesnimi hrambami gotovine.

Model procesa uporabe pametnega sefa

Visoka prilagodljivost za različne panoge

Naše rešitve z več kot 600 odjemnimi mesti in 140 pametnimi sefi omogočajo visoko stopnjo prilagodljivosti za različne skupine strank v različnih panogah, kot so bencinski servisi, banke, pošte in nakupovalna središča. Pametni sef omogoča tudi hkratno dostavo menjalnega denarja ob praznjenju, kar dodatno optimizira poslovanje.

Pametni sef omogoča dostop do široke palete analitičnih poročil, ki spremljajo tok gotovine po časovnih obdobjih, uporabnikih in drugih parametrih. Ta poročila so ključna za nadaljnjo optimizacijo delovnih procesov in izboljšanje učinkovitosti.

Aktiva varovanje z uporabo pametnih sefov zagotavlja celovite rešitve za učinkovito in varno upravljanje z gotovino, prilagojene potrebam različnih poslovnih subjektov. Naša napredna tehnologija vam omogoča, da optimizirate svoje poslovanje, zmanjšate stroške in zagotovite višjo raven varnosti za svoje finančne transakcije.

Za več informacij o storitvi pametnega sefa in prilagodljivih rešitvah gotovinske logistike po vaši meri nas kontaktirajte.