Skupina

Strategija trajnostnega razvoja skupine Aktiva

 V skupini Aktiva smo se s trajnostnim poročanjem, ki pokriva tri vidike trajnostnega poslovanja, prvič srečali pred tremi leti. Pojma trajnostno in krožno delovanje, ki pomenita načrtno prispevanje podjetja k trajnostnemu in krožnemu razvoju ter varovanju planeta, pa poznamo že dlje časa, saj ima skupina Aktiva že vrsto let certifikat ISO 14001.

V skupini Aktivi je ustanovljen trajnostni tim, ki ga sestavljajo zaposleni iz različnih procesov podjetja. Z ustanovitvijo tega tima smo začrtali prvi korak in dokazali, kako pomembno je za nas, da vse tri stebre (okoljskega, socialnega ter upravljalskega) implementiramo in nadgradimo v delovanje ter poslovanje podjetja. Določen je tudi strateški vodja projekta trajnostnega razvoja.

Podjetja in organizacije gredo v trajnostnem razvoju skozi tri stopnje:

  1. stopnja – TRAJNOSTNI RAZVOJ NI TEMA VODSTVENIH SESTANKOV
  • Podjetje ima posamezne trajnostne projekte
  • Podjetje ne obravnava trajnostnih vsebin na sestankih najvišjega vodstva
  1. stopnja TRAJNOSTNI RAZVOJ JE UPRAVLJAN
  • Podjetje obravnava trajnostne vsebine na sestankih najvišjega vodstva
  • Uprava imenuje poseben tim, ki skrbi za nove trajnostne pobude ali pa ima pooblaščenca za trajnostni razvoj
  • Podjetje ima postavljene KPI in redno preverja doseganje zastavljenih ciljev
  1. stopnja TRAJNOSTNI RAZVOJ JE DEL INTEGRIRANEGA UPRAVLJANJA 
  • Trajnostne vsebine so stalno na dnevnem redu sestankov najvišjega vodstva
  • Podjetje sistematično preverja rizike in priložnosti na področju trajnosti
  • Ni več potreb po posebnem timu
  • Podjetje ima integrirano poročilo, ki zajema poslovno in trajnostno poročilo

Ključna oznaka, ki opredeljuje tri vidike trajnosti, je angleška kratica ESG: E – Environmental (okolje), S – Social (družba) in G – Governance (upravljanje). Vsi ti trije stebri imajo ključno vlogo pri ocenjevanju trajnostne naravnanosti podjetij. Gre torej za skupno ime nabora standardov, ki se uporabljajo za oceno organizacij glede njihovega odnosa do okolja, družbe in upravljanja organizacije.

 

 

E – Okoljski vidik trajnosti

Temu vidiku je namenjeno največ pozornosti, predvsem zaradi dejstva, da lahko zagotovimo merljive učinke in spremljamo pozitivne rezultate, tudi finančne. V okoljskem vidiku trajnosti so zajeta nekatera načela ohranjanja okolja: učinkovita raba energije, obnovljivi viri, odgovorno ravnanje z odpadki, lahko tudi v smislu krožnega gospodarstva ter odgovorne prakse v vrednostni verigi (politike). Okoljski vidik trajnosti lahko razkrivamo z različnimi orodji: ISO 14001- Sistem ravnanja z okoljem, EMAS – Sistem ravnanja z okoljem, ISO 50001 – Sistem  upravljanja z energijo, ogljični odtis, emisije toplogrednih plinov, zmanjšanje odpadkov (End of waste).

S – Družbeni vidik trajnosti

S socialnim vidikom trajnosti zagotavljamo skladnost z zakonodajo ter mednarodnimi normami poslovanja. Podjetje tako dokazuje odgovornost za vplive svojih odločitev ter dejavnosti na družbo in svoje zaposlene. Socialni vidik trajnosti zahteva pregledno, transparentno ter etično delovanje vseh svojih zaposlenih.

G – Upravljalski vidik trajnosti

Upravljalski vidik je zaveza in odgovornost vodstva, da razvije in vzdržuje dialog z deležniki in zahteve do deležnikov. Je zaveza vodstva, da ustrezno identificira tveganja in zmanjša vplive tveganj znotraj vrednostne verige, da razvije trajnostno strategijo in postavi merljive cilje. Je odgovornost vodstva, da ohranja in ustvarja nova delovna mesta in zagotavlja konsistentnost komuniciranja ter zadosten nivo transparentnosti. Prav tako je zaveza vodstva, da zagotavlja ustrezno zastopanost trajnostnega razvoja v vodstveni strukturi.

Podjetja, ki so zavezana trajnostno poročati, se po naših izkušnjah s kolegi na podobnih področjih, soočajo s skupnimi in identičnimi izzivi: določanje dvojne matrike pomembnosti, določitev ter implementacija ciljev v poslovanje podjetja, v kolikor jih še nimajo itd.

Trajnostno poročanje je način za transparentno in razvidno razkrivanje nefinančnih podatkov o poslovanju podjetja, ki pomaga graditi pozitivne odnose z deležniki in razkriva celovito podobo podjetja kot indikator njegovega razvoja. Danes ni več pomembno samo KOLIKO, temveč KAKO.

Trajnostna strategija v podjetjih je pomembna tudi zato, da smo skladni z zakonodajo, zahtevami ter predpisi, in da obvladujemo stroške ter tveganja.

Za uspešen model trajnostnega razvoja je potrebno, da podjetje prepozna:

1. Namen, ki pojasnjuje, zakaj je delo pomembno, ustvarja podlago za ustvarjanje in zagotavljanje trajne vrednosti za svoje deležnike, hkrati pa zagotavlja okvir, v katerem prevzema odgovornost za svoj prispevek k ekosistemu, v katerem deluje.

2. Vizijo, ki opisuje, kaj želi podjetje dolgoročno doseči ter skupaj s postavljenimi cilji predstavlja podlago za določitev strategije podjetja.

3. Strategijo podjetja, ki opisuje, kako namerava podjetje izpolniti svoj namen, podrobno opisuje svoje načrte za doseganje strateških prednostnih nalog in opisuje načine, kako doseči postavljeno vizijo.

je v svoji strategiji jasno opisala operativne načrte ter ukrepe za dosego postavljenih ciljev v posameznih politikah.

Operativni načrti ter ukrepi se navezujejo na:

  1. Energetsko učinkovitost ter upravljanje z energijo – potrebno je izvesti celovite preglede energetske učinkovitosti obstoječih objektov ter identificirati področja za izboljšanje, vgraditi energetsko učinkovite sisteme ter opremo, uvesti sistem upravljanja z energijo za spremljanje in nadzor porabe energije.
  2. Ravnanje z odpadki, kjer je potrebno zmanjšanje količine embalaže za enkratno uporabo ter spodbujanje ponovne uporabe.
  3. Uvedbo alternativnih načinov prevoza – postopno uvajanje alternativnih vozil v vozni park, postavitev polnilne infrastrukture za alternativna vozila na sedežu podjetja ter ostalih ključnih lokacijah.
  4. Komunikacijo in sodelovanje z zaposlenimi o trajnostnih ciljih in praksah v podjetju, sodelovanje z lokalno skupnostjo in nevladnimi organizacijami pri projektih, ki spodbujajo trajnostno upravljanje.
  5. Spremljanje in poročanje v smislu priprave letnih poročil, pregledov kazalnikov ter ciljev.
  6. Nenehno izboljševanje, kamor smo uvrstili redne preglede strategije trajnostnega razvoja skupine Aktiva ter operativnih načrtov in ukrepov glede na nove izzive in priložnosti, hkrati pa spremljanje postavljenih ciljev in zaznanih tveganj. Vključili smo povratne informacije naročnikov, dobaviteljev in zaposlenih ter drugih deležnikov na področju stalnega izboljševanja trajnostnega upravljanja.

Podjetje je v fazi implementacije in nadgraditve sedmih politik iz treh stebrov ESG:

  1. Politika uporabe okolju prijaznih čistilnih sredstev in metod za čiščenje ter upravljanje in vzdrževanje objektov.
  2. Politika upravljanja odpadkov v skladu z najboljšimi praksami, vključno z ločevanjem in zmanjševanjem količine odpadkov.
  3. Politika spodbujanja trajnostnih praks med zaposlenimi, naročniki in dobavitelji ter ozaveščanje o pomembnosti trajnostnega razvoja ter življenjskega cikla.
  4. Politika vključevanja družbene odgovornosti.
  5. Politika varnosti in zdravja pri delu.
  6. Politika zelenega nabavnega proces.
  7. Politika sodelovanja z naročniki in dobavitelji pri trajnostnem razvoju.

Skupina Aktiva stopa na področju trajnostnega upravljanja po jasno začrtani poti, z jasno postavljeno vizijo ter strategijo trajnostnega razvoja. V skupini smo prepoznali vse relevantne deležnike za vzpostavitev trajnostnega razvoja, skupaj s postavljenimi merljivimi cilji za dosego strategije.

S skupnimi močmi stopamo po poti, ki nam vsem prinaša bolj zelen, bolj socialen ter transparenten planet.

Simona Knez